Doraźne usprawnienie magazynu.

Koronawirus w bardzo szybkim tempie wpłynął na zmianę zachowań ludzi, a te z kolei – na biznes. Administracyjne decyzje o zamknięciu szkół, czy przedszkoli, placówek kulturalnych, restauracji, a także galerii handlowych oraz akcja #zostańwdomu (nazywana także narodową kwarantanną) wpłynęły mocno na odmienne procesy i wybory zakupowe, przenosząc w znacznie większym zakresie niż dotąd handel do sieci.  Niewątpliwie w tej sytuacji zyska branża e-commerce. Niemniej wiele mniejszych sklepów może nie być gotowych na tak zwiększony ruch – w ich przypadku zaplecze magazynowe i dystrybucyjne może szybko stać się wąskim gardłem. Kilka dni to za mało, by wdrożyć, czy rozbudować zaawansowany system zarządzania magazynem (tj. WMS), ale nawet w takiej sytuacji można dokonać pewnych zmian, które ułatwią realizację rosnącego strumienia zamówień.

Poniżej podpowiadamy w jakich kategoriach możemy lepiej przygotować siebie i swój biznes do zaistniałej sytuacji:

  1. Ludzie – nie mamy wpływu na absencję z powodu zwolnień lekarskich i opieki nad dziećmi, jednak możemy szybko rozpocząć współpracę z agencją pracy tymczasowej (w przypadku podjętej wcześniej współpracy – warto rozważyć zwiększenie zapotrzebowania na liczbę pracowników) i zabezpieczyć „dodatkowe ręce do pracy”. Powinniśmy również zastanowić się nad przesunięciem do pracy w magazynie pracowników z innych, mniej obciążonych działów, z kadrą menedżerską włącznie. Należy także zastanowić się nad wydłużeniem czasowo godzin pracy i/lub uruchomieniem dodatkowej zmiany;
  2. Sprzęt – jeśli uda nam się wygospodarować dodatkowe etaty, należy zadbać o sprzęt dla wszystkich pracowników. W obecnej sytuacji nie warto podejmować decyzji o szybkim kupnie, niemniej można wypożyczyć wózki widłowe i inne środki transportu wewnętrznego, a także terminale radiowe, drukarki i inne potrzebne urządzenia automatycznej identyfikacji – jeśli oczywiście umożliwia nam to posiadany już system WMS;
  3. Transport – postarajmy się o dodatkowe środki transportu ze strony kurierów lub wydłużenie cut-off time. Absencje mogą dotknąć również kierowców – w takim wypadku potwierdźmy/ustalmy wcześniej z firmami kurierskimi możliwość samodzielnego dostarczenia naszych przesyłek do HUBów przeładunkowych kurierów. 
  4. Paczkomaty – ten typ usługi kurierskiej wydaje się być najlepszym sposobem „bezosobowego” dostarczania przesyłek, zarówno dla nadawców, odbiorców jak i kurierów. W sytuacji idealnej mamy odseparowane od siebie trzy niezależne środowiska: nadawcę – przesyłki nadajemy w paczkomacie (nie dotykamy ekranu korzystając z aplikacji we własnym smartfonie), odbiorcę – przesyłkę odbiera w paczkomacie, także za pomocą aplikacji, wreszcie kuriera – obsługa paczkomatowa eliminuje potrzebę kontaktu z nadawcą i odbiorcą;
  5. Rezygnacja z odbiorów osobistych – mimo, że jest to bardzo lubiana przez wielu klientów opcja, w obecnej sytuacji może być niebezpieczna dla pracowników. Dodatkowo duże ilości tego typu zamówień, czekające po kilka dni na odbiór, mogą utrudnić bieżący obrót zapasami i zajmować cenne miejsce.

Powyższe rady to działania doraźne – niemniej jednak sklepy, które przekonają do siebie nowych klientów, będą mogły liczyć na zwiększoną liczbę zamówień także po zakończeniu obecnej sytuacji. A wtedy warto będzie pomyśleć w szerszym kontekście o odpowiednich systemach, czy automatyzacji.

Kazimierz Grabowski, konsultant logistyczny

Zostaw komentarz

Your email address will not be published.

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ AGILERO SP. Z O.O.

Od 25 maja 2018 roku w Polsce obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE. W związku z tym Agilero Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie prezentuje następującą informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem Twoich danych osobowych przekazanych w formularzu kontaktowym lub/oraz formularzu zapisu do newslettera na stronach www na naszej spółki (agilero.pl) jest Agilero sp. z o.o.,
ul. Ostatnia 1c, 31-444 Kraków („Administrator”). Możesz skontaktować się z Administratorem listownie na adres Administratora lub za pośrednictwem poczty e-mail na adres: biuro@agilero.pl .

CELE ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest akceptacja warunków wyrażonych w procesie zapisu do newslettera lub uzupełnienia formularza kontaktowego na stronach naszej spółki (agilero.pl) oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Prawnie uzasadniony
interes Administratora polega na przetwarzaniu danych osobowych dla celów prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH I CZAS ICH PRZECHOWYWANIA

Pozyskane dane osobowe są przechowywane do momentu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą. Dane są przekazywane naszemu zaufanemu podwykonawcy do analizy danych przez narzędzie Google Analytics.

PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także do żądania przeniesienia tych danych do innego administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją - wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych, w przypadkach gdy podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora. W celu skorzystania z powyższych uprawnień należy przesłać Administratorowi odpowiednią wiadomość pocztą elektroniczną na adres biuro@agilero.pl. Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, ale jest warunkiem otrzymywania informacji marketingowej i handlowej przez Agilero sp. z o. o.

Save settings
Cookies settings

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy