Planuj automatyzację procesów w perspektywie długofalowej

W tym wpisie poznasz 1 z 10 sposobów na zwiększenie efektywności magazynu. Ten cykl porad poświęciliśmy kluczowym zagadnieniom, wierząc, że na filozofię sprzedaży nie każdy pracownik logistyki ma wpływ, ale na organizację magazynu, na narzędzia w nim stosowane, może mieć znacznie większy. Udoskonal swój magazyn dzięki wiedzy ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, którzy rozwiązali setki problemów podobnych jak Twój.

Sposób 10: Planuj automatyzację procesów w perspektywie długofalowej

Zanim podejmiesz decyzję o automatyzacji, musisz spojrzeć w przyszłość. Czasem dość odległą

Malejąca dostępność pracowników i rosnące koszty pracy, to obecnie jedno z największych wyzwań branży logistycznej. Do pewnego stopnia można sobie z nim radzić za pomocą optymalizacji procesów, dzięki której można zaoszczędzić kilka etatów, a jednocześnie zwiększyć wydajność pracy – Jednak coraz popularniejszą odpowiedzią na te problemy jest automatyzacja (mechanizacja) procesów w magazynie, która niesie ze sobą trzy główne korzyści:

  • redukcja zatrudnienia lub brak konieczności kolejnych rekrutacji,
  • większa wydajność (automaty pracują 24/7),
  • bezbłędność (maszyny nie popełniają „błędów ludzkich”).

Z drugiej strony jednak, automatyzacja bywa kosztowna więc podejmowanie decyzji o automatyzacji w magazynie niesie ze sobą dodatkowy ładunek ryzyka inwestycyjnego oraz dylematy w rodzaju: „a może lepiej te pieniądze wydać na rozwój sprzedaży?”

Kalkulacja wskaźnika zwrotu z inwestycji

Zakup sprzętu i przeprowadzenie procesu dużej automatyzacji magazynu to na ogół koszt kilku milionów euro. Z tego powodu, mimo rynkowych trendów, musisz zadać pytanie, czy finalnie firmie taka inwestycja się opłaci? Czy zwróci się w określonej perspektywie czasu?

Kalkulacja ROI (wskaźnik zwrotu z inwestycji) to absolutna podstawa decyzji o tak kompleksowej zmianie i ogromnym wydatku. Niestety na tym ciąg pytajników się nie kończy, bo czekają Cię jeszcze trudniejsze pytania. Jak zmienia się rynek, branża? Czy jest stabilny? Czy moje produkty nie zmienią gabarytów lub wagi? Czy struktura rynku się nie zmieni?

Automatyzacja to nie jest złoty środek, który zawsze w końcu się zwróci i przyniesie korzyść. Istnieją takie scenariusze, w których nie ma to sensu. Kiedy urządzenia będą niewykorzystane lub niedopasowane do struktury i charakterystyki bieżących strumieni towarowych.

Weź również pod uwagę, że duże projekty automatyzacyjne to projekty liczone w latach, a nie w tygodniach. To pokazuje perspektywę o jakiej należy w takim kontekście myśleć.

Planowanie automatyzacji

Zanim podejmiesz decyzję o inwestycji w automatyzację musisz przeprowadzić estymacje wielu zmiennych na rynku, zbadać trendy, wyliczyć ROI, stworzyć prognozy rozwoju firmy – słowem, musisz spojrzeć w przyszłość.

Na koniec mamy kilka praktycznych porad dotyczących planowania automatyzacji:

  • automatyzuj procesy, a nie magazyn
  • nie wszystkie procesy nadają się do automatyzacji, warto dokładnie określić, które z nich wybrać,
  • oblicz ROI oddzielnie dla każdego procesu, który automatyzujesz – będzie łatwiej zdecydować od czego zacząć i z czego ewentualnie zrezygnować,
  • zoptymalizuj zanim zautomatyzujesz,
  • etapuj – nie rób wszystkiego na raz i nie stawiaj na jedną kartę – podejście: wszystko albo nic, kończy się zawsze tym samym: niczym,
  • najpierw określ wymierny cel biznesowy automatyzacji (wskaźnik sukcesu),
  • projektuj w perspektywie długofalowej, myśl przyszłościowo,
  • porównaj rozwiązania i oferty kilku dostawców,
  • realnie planuj terminy projektu i wdrożenia.

= = =

Marcin Zychowicz – ekspert z ponad 15-letnią praktyką w firmie Agilero stworzonej przez zespół doświadczonych logistyków i inżynierów IT o wysokich kompetencjach technologiczno-konsultingowych, realizujący projekty w obszarze logistyki magazynowej i produkcyjnej.

Jeśli chcesz porozmawiać o skutecznym wdrożeniu systemu IT w Twoim przedsiębiorstwie w celu zwiększenia efektywności Twojego magazynu to skontaktuj się z naszym ekspertem!

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ AGILERO SP. Z O.O.

Od 25 maja 2018 roku w Polsce obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE. W związku z tym Agilero Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie prezentuje następującą informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem Twoich danych osobowych przekazanych w formularzu kontaktowym lub/oraz formularzu zapisu do newslettera na stronach www na naszej spółki (agilero.pl) jest Agilero sp. z o.o.,
ul. Ostatnia 1c, 31-444 Kraków („Administrator”). Możesz skontaktować się z Administratorem listownie na adres Administratora lub za pośrednictwem poczty e-mail na adres: biuro@agilero.pl .

CELE ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest akceptacja warunków wyrażonych w procesie zapisu do newslettera lub uzupełnienia formularza kontaktowego na stronach naszej spółki (agilero.pl) oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Prawnie uzasadniony
interes Administratora polega na przetwarzaniu danych osobowych dla celów prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH I CZAS ICH PRZECHOWYWANIA

Pozyskane dane osobowe są przechowywane do momentu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą. Dane są przekazywane naszemu zaufanemu podwykonawcy do analizy danych przez narzędzie Google Analytics.

PRAWA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

Przysługuje Ci prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także do żądania przeniesienia tych danych do innego administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją - wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych, w przypadkach gdy podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora. W celu skorzystania z powyższych uprawnień należy przesłać Administratorowi odpowiednią wiadomość pocztą elektroniczną na adres biuro@agilero.pl. Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, ale jest warunkiem otrzymywania informacji marketingowej i handlowej przez Agilero sp. z o. o.

Save settings
Cookies settings

Share This

Copy Link to Clipboard

Copy