Klient
Amex to importer i dystrybutor artykułów biurowo-szkolnych, obecny na europejskim rynku od 1982 r. W ofercie Amex znajduje się prawie 6 tys. produktów, a firma obsługuje niemal 3 tys. stałych klientów poprzez różne kanały dystrybucji: e-commerce, hurtownie, rynki zagraniczne, grupy zakupowe, biuro-serwisy oraz sieci handlowe.
Potrzeba / wyzwanie
Wyjściową potrzebą biznesową Amex było usprawnienie logistyki i ograniczenie kosztów realizacji procesów logistycznych w celu zwiększenia marży operacyjnej. Podjęto również decyzję o wymianie dotychczasowego systemu WMS, który nie nadążał za potrzebami rozwojowymi firmy.
Po wdrożeniu system Agilero WMS był wielokrotnie rozwijany o nowe funkcjonalności i dostosowywany do zmieniającego się profilu działalności firmy – przede wszystkim ze względu na rozwój produkcji własnej oraz uruchomienie nowych kanałów sprzedaży.
Implementacja u Klienta
Audyt procesów magazynowych
- ocena efektywności i jakości procesów magazynowych według stref funkcjonalnych
- analiza techniczna – krytyczna ocena istniejących procesów na wszystkich etapach przemieszczenia towaru w magazynie
- analiza ryzyk wynikających z założonej roadmapy wdrażania zmian
Weryfikacja projektów hali magazynowej i szczegółowe rekomendacje dotyczące infrastruktury
Wdrożenie systemu Agilero WMS
- integracja z systemem Simple ERP
- umożliwienie kompletacji typu MOP, Batch i Zone (kluczowe znaczenie dla wydajności spowodowane znacznym wzrostem liczby zleceń z jedną sztuką, kompletacja towarów o dużych gabarytach)
- integracja z systemami kurierskimi – automatyczne nadawanie wysyłek, wydruki etykiet kurierskich
- aktualna informacja o stanach magazynowych i przepływie towaru
- zarządzanie zadaniami pracowników i ustalanie priorytetów w czasie rzeczywistym
Rozwój systemu Agilero WMS
- obsługa nowych procesów wdrażanych wraz z rozwojem Amex
- zwiększenie automatyzacji i kontroli nad istniejącymi procesami magazynowymi