Klient
Firma ALL GOOD S.A. specjalizuje się w sprzedaży „wszystkiego co związane jest z kawą”. Prowadzi sklep internetowy pod marką Coffedesk, za pośrednictwem którego dystrybuuje produkty podzielone na kilka grup asortymentowych: kawa, ekspresy, młynki, akcesoria, a także herbata oraz napoje. Oprócz typowego biznesu e-commerce, Coffeedesk to również dystrybucja w kanale B2B oraz własne kawiarnie.
Potrzeba / wyzwanie
All Good S.A. rok do roku notuje dynamiczne wzrosty sprzedaży prognozując niezmienny trend wzrostowy w kolejnych latach.
Dynamika biznesu spowodowała konieczność wdrożenia szeregu usprawnień w logistyce magazynowej. Planowana jest centralizacja magazynowania wraz zaplanowaniem nowych systemów składowania oraz usprawnienie systemu klasy WMS.
Management ALL GOOD zdecydował się na wsparcie u zewnętrznego dostawcy usług konsultingowych w obszarze logistyki i łańcucha dostaw – Agilero sp. z o.o.. Celem nadrzędnym wsparcia było zbudowanie roadmapy działań mających wesprzeć realizację celu biznesowego Zarządu ALL GOOD w zakresie logistyki magazynowania i dystrybucji. Konsultanci Agilero przeprowadzili przegląd i ocenę procesów i organizacji pracy magazynu oraz analizę zapotrzebowania na większą powierzchnię magazynową wraz z projektem layotu.
Implementacja u Klienta
Audyt logistyczny magazynu
- identyfikacja, opis, optymalizacja oraz graficzne przedstawienie procesów magazynowych
- ocena efektywności i jakości wszystkich stref funkcjonalnych obiektu
- identyfikacja obszarów ryzyk i zagrożeń w procesach
- identyfikacja wskaźników wpływających na indywidualną wydajność i jakość pracowników magazynu na wszystkich etapach ich pracy
- ocena zdolności firmy do obsługi wzrostów wolumenów w okresach wzmożonej sprzedaży (sezonowość)
- ocena obiegu informacji w tym IT
- rekomendacje w zakresie:
- rozwiązań procesowch, które ze względu na efektywność mogą zastąpić istniejące procesy
- zmian infrastruktury magazynu – systemy składowania i środki transportu wewnętrznego
- systemów IT wspierających zarządzanie procesami magazynowymi
Layout magazynu
- analiza danych logistycznych wraz z ekstrapolacją o zakładane wzrosty
- wyliczenie zapotrzebowania na powierzchnię magazynową
- kalkulacja miejsc składowania na regałach i ich pojemności
- kalkulacja wydajności poboru towaru
- graficzne przedstawienie przyszłego potoku towaru
- wariantowy projekt layoutu magazynu wraz z ROI
Postępowanie przetargowe na zakup wyposażenia
- przygotowanie listy wyposażenia magazynu
- przygotowanie zapytania ofertowego
- ocena zebranych ofert i dialog techniczny z dostawcami
Analiza i kalkulacja ROI zwiększenia powierzchni magazynowej
- przygotowanie kalkulatora ROI uwzględniającego koszty stałe i zmienne magazynowania oraz wskaźniki ekonomiczne
- kalkulator umożliwia wielowariantowę kalkulację ROI z uwzględnieniem zmiany poziomu wzrostu biznesu