
ELMAR sp. z o.o.
ELMAR sp. z o.o. zajmuje się dystrybucją środków i artykułów BHP. W ofercie firmy znajduje się 15 tysięcy produktów, podzielonych na kilka grup asortymentowych, dostarczanych przez niemal wszystkich producentów artykułów BHP. Sprzedaż realizowana jest w kilku kanałach, m.in.: hurt, detal, bezpośrednie zaopatrzenie firm produkcyjnych, sklepy własne. Elmar rozwija również sieć własną maszyn vendingowych pod marką Cribspot®. Jest to usługa łącząca dostawy produktów BHP, ich automatyczną dystrybucję wśród pracowników odbiorcy oraz zarządzanie informatyczne przydziałami.
Projekt zrealizowany w 2018 r.
Potrzeby i zaproponowane rozwiązania:
Zaprojektowanie nowego magazynu wraz z koncepcją technologiczno – procesową wspierającą planowane wzrosty sprzedaży. Wsparcie w przygotowaniu i przeprowadzeniu przetargu na wyposażenie magazynu oraz zapewnienie eksperckiego nadzoru nad montażem.
- Zaprojektowanie przestrzeni nowego magazynu, dobór optymalnych systemów składowania, opracowanie koncepcji technologiczno – procesowej funkcjonowania układu
- Wyliczenie stopy zwrotu z inwestycji – optymalne ROI
Zrealizowane w ramach usługi Layout magazynu.
- Przygotowanie dokumentacji przetargowej, przeprowadzenie dialogu z dostawcami i ocena ofert w ramach usługi Planowanie Szczegółowe
- Zaplanowanie prac montażowych w nowym magazynie
- Nadzór na montażem wyposażenia, odbiór końcowy
Zrealizowane w ramach usługi Interim management.

Dowiedz się więcej o rozwiązaniach, które wybrał Elmar:
Rezultaty:
Projekt nowego magazynu
- Obniżenie kosztów inwestycji w nowy magazyn na etapie projektowania
- Koncepcja technologiczno – procesowa nowego magazynu wspierająca planowane wzrosty sprzedaży
- Optymalnie wykorzystana przestrzeń magazynowa
- Wykorzystanie regałów używanych wcześniej w starym magazynie
- Bezpieczne ROI inwestycji
- Wsparcie konsultanta logistycznego na etapie realizacji inwestycji
Planowanie szczegółowe (detail planning)
- Wystandaryzowany dokument zapytania ofertowego do dostawców wyposażenia magazynowego
- Przeprowadzenie dialogu z dostawcami
- Porównanie przedstawionych ofert i wybór najkorzystniejszej
Interim management
- Harmonogram dostawy i montażu wyposażenia dostosowany do robót budowlanych w obiekcie
- Nadzór nad montażem
- Weryfikacja wykonanych prac i odbiór końcowy
